mandag 5. mars 2012

"Moren min er en saks"

Av de tre diktene, så likte jeg diktet "moren min er en saks" mest. Diktet er skrevet av Gro Dahle, og er en imponerende og dypt tekst. For meg så tenker jeg at hovedpersonen i teksten ikke får gjøre som hun vil. At moren hennes er ondskapsfull og ødelegger livet hennes. Det virker som at hovedpersonen er full av sorg, men skjuler det. Til og med for henne selv. 

"Foran speilet lurer jeg også meg selv. Ingen merker noen forskjell."












Jeg synes denne sangen passer ganske bra til teksten. Denne sangen har nesten det samme følelsen som diktet. Forskjellen er vel hun som synger denne sangen sier for en måte at, uansett hvor mye folk prøver å gjøre henne til en hun ikke er, så vil hun uansett komme seg opp på beina.


2 kommentarer:

  1. Jeg er veldig enig med deg :-) Dette var veldig bra skrevet!

    SvarSlett
  2. Flott innlegg. Bra skrevet :)

    SvarSlett